Menu
- Książki
- Audiobooki
- Beletrystyka i literatura piękna
- Ezoteryka i parapsychologia
- Fantastyka
- Hobby
- Kalendarze
- Komiksy
- Książki dla dzieci
- Książki dla młodzieży
- Książki naukowe i popularnonaukowe
- Książki tematyczne, czasopisma
- Kuchnia, diety i przepisy
- Literatura faktu, reportaż
- Nauka języków
- Podręczniki / Edukacja
- Podręczniki do edukacji przedszkolnej
- Podróże i turystyka
- Poradniki
- Prawo
- Pozostałe
- Muzyka
- Dla dziecka
Ekonomia Designu
Autor:
Borcuch Artur
Dostępność:
3 egz.
Wysyłka w:
2 dni
Opis
Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną.
Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować.
Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce. Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza. Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego. Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.
Szczegóły
Nośnik | KSIĄŻKA |
Autor | Borcuch Artur |
Tytuł | Ekonomia Designu |
Data premiery | 2017-10-06 |
Język tekstu książki | polski |
Miejsce wydania | Warszawa |
Liczba stron | 160 |
Oprawa | miękka |
Rok wydania | 2017 |
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Kraj wysyłki:
Opinie (0)
Bestsellery
Malarstwo. Najpiękniejsze obrazy (dodruk 2021)
Łabądź Justyna Weronika
52,92 zł
99,95 zł
⚠ Produkt niedostępny
Ziemia Święta Z Ewangelią Świętego Łukasza
Mariuszszmajdziński, michał Szwemin
19,23 zł
39,90 zł
⛟ Wysyłamy w 24h
Żeglarz jachtowy i jachtowy sternik morski (wyd. 29)
Kolaszewski Andrzej, Świdwiński...
53,83 zł
89,00 zł
⛟ Wysyłamy w 24h
Wybrakowani, Bezwartościowi, Wadliwi. Zmień Autodestrukcyjne Przekonania Dzięki Technikom Terapii Schematów Oraz Act
Mckay M., Greenberg M. J., Fanning P.
49,92 zł
59,90 zł
⛟ Wysyłamy w 24h
Tajwan. Nocne Targi, Herbata Z Tapioką I Demokracja
Chen - Wernik Dorota
39,38 zł
69,99 zł
⛟ Wysyłamy w 24h
Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.